PRELEGENCI

Bogdan Łukasik
Współzałożyciel, szef Rady NadzorczejModern ExpoWspółzałożyciel i Prezes Zarządu Modern-Expo SA. Przedsiębiorca z ponad 25-letnim doświadczeniem w tworzeniu i rozwoju wyposażenia dla branży handlowej. Współtwórca Modern Expo- Group - holdingu, który obecnie jest liderem branży w Europie Środkowej i Wschodniej, dystrybuując swoje produkty do ponad 65 krajów i dostarczając wyposażenie handlowe do największych światowych detalistów. Doskonały menedżer, wizjoner oraz organizator. Ogromną pasją i satysfakcją płynącą z wykonywanej pracy zaraża otaczających go ludzi.

Michał Maksymiec
Key Account DirectorGfKAbsolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wiedzę zdobywał także w Karel de Grote-Hogechool w Antwerpii oraz Caledonian University w Glasgow. Ukończył Podyplomowe Studia Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej. Ma ponad 10 letnie doświadczenie w badaniach – głównie panelowych (retail audit, consumer panels) branży FMCG. Od 2010 związany z GfK Polonia, gdzie jest odpowiedzialny za realizację projektów i doradztwo bazujące na badaniu Panelu Gospodarstw Domowych w połączeniu z innymi źródłami wiedzy. Współpracuje przede wszystkim z marketerami oraz specjalistami od shopper marketingu branży FMCG, a także z klientami z sektora handlu detalicznego. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za sektor Retail FMCG.

Adam Manikowski
Retail ExecutiveŻabka PolskaZarządza zespołami: sprzedaży, logistyki, ekspansji oraz technicznym. Przez ostatnie dwa lata Adam Manikowski pełnił funkcję Executive Vice President, Marketing w kanadyjskich strukturach największego globalnego detalisty – firmy Walmart. Wcześniej związany był z firmą Tesco, gdzie najpierw jako Chief Operations Officer wspierał rozwój sieci w Chinach, a następnie objął stanowisko Prezesa i Dyrektora Zarządzającego Tesco Polska. Początki kariery Adama Manikowskiego związane są ze strukturami operacyjnymi Biedronki, gdzie finalnie zajmował stanowisko Chief Marketing Officer. Adam Manikowski konsekwentnie rozwija także swoją karierę naukową. W 2017 roku uzyskał tytuł Doctor Of Business Administration w Cranfield School Of Management w Wielkiej Brytanii. Jest również absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz SGH w Warszawie, ukończył także studia MBA w ramach programu University Of Illinois.

Marta Marczak
DyrektorPwCMarta Marczak z wykształcenia socjolog, od 13 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek spożywczych, również dla firm rodzinnych. W PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.

Gabriel Matwiejczyk
Marketing Science Lead, Central & Eastern EuropeFacebook
Tomasz Michalski
Dyrektor ds. KomercyjnychFrisco.pl
Marek Moczulski
Prezes ZarząduBakallandPrezesem zarządu Bakalland jest od kwietnia 2014 roku. W sierpniu 2014 roku objął też stanowisko prezesa zarządu firmy Rieber Foods Polska, która następnie jako Delecta została zintegrowana z firmą Bakalland. Wcześniej, od czerwca 2013 roku, pełnił obowiązki Przewodniczącego Rady Nadzorczej Bakalland. Od 2011 roku sprawuje stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Dom Development. Od roku 2009 roku jest także niezależnym konsultantem w zakresie strategii biznesowych, doradztwa inwestycyjnego i usprawniania procesów biznesowych. Wieloletni prezes zarządu i dyrektor generalny ZPC Mieszko (w latach 2003-2009). Wcześniej związany m.in. z Agros Fortuną oraz GK Agros.

Szymon Mordasiewicz
Commercial Director, Panel Gospodarstwe DomowychGfKAbsolwent Wyższej Szkoły Handlowej i podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez większość dotychczasowej kariery zawodowej związany był z firmą Nielsen, w której rozpoczął pracę w roku 2002. W latach 2012-2014 był odpowiedzialny za New Business Development w regionie CEE oraz krajów bałtyckich, a w latach 2014 – 2018 pracował jako Dyrektor Zarządzający polską częścią Nielsena. Przez 16 lat pracy miał możliwość współpracy z szeroką grupą producentów oraz detalistów dostarczając rozwiązania promujące dalszy rozwój biznesu. Od stycznia 2019 pracuje w firmie GfK Polonia na stanowisku Dyrektora Komercyjnego, będąc odpowiedzialnym za rozwój Panelu Gospodarstw Domowych.

Wojciech Muszyński
Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży DetalicznejPKN ORLENDyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej w PKN ORLEN, odpowiedzialny za zarządzanie i rozwój sieci stacji paliw w Polsce, Niemczech, na Litwie i w Czechach. W poprzednich latach Dyrektor zarządzający strategią, rozwojem nowych produktów, M&A (Polkomtel, Orange) oraz sprzedażą i marketingiem (energetyka). Posiada bogate doświadczenie w branży konsultingowej oraz we współpracy ze startupami w zakresie rozwiązań dotyczących sprzedaży i marketingu.

Adam Nowak
Loyalty & CRM ManagerIKEA RetailZ Grupą Ingka (poprzednia nazwa Grupy IKEA) w Polsce związany od ponad 11 lat. Na początku zajmował stanowiska związane z marketingiem i był odpowiedzialny za budowanie świadomości marki IKEA na lokalnych rynkach. Potem kierował zespołem, do którego obowiązków należało stworzenie krajowej strategii klubu IKEA Family i wdrożenie systemu CRM w ramach programu. Następnie przez dwa lata rozwijał program lojalnościowy dla klientów sklepów IKEA na całym świecie. Obecnie odpowiada za rozwój i funkcjonowanie w Polsce największego klubu IKEA Family.

Piotr Nowjalis
Członek Rady Nadzorczej Dino
Piotr Nowjalis
Członek Rady Nadzorczej Dino
Andrzej Odzioba
Prezes ZarząduWosana
dr. inż. Waldemar Osmólski
Kierownik Katedry LogistykiInstytut Logistyki i MagazynowaniaPraktyk i menedżer z ponad 25 letnim doświadczeniem, zajmujący stanowiska dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu w firmach logistycznych. Doktor nauk technicznych z zakresu systemów symulacyjnych w transporcie, absolwent studiów MBA programu Trent University - Nottingham UK. Prowadził projekty międzynarodowe we współpracy z Port Lizbona, BCT, Qumak i Logit One. Autor wielu artykułów naukowych z zakresu stosowania metod optymalizacyjnych w procesach projektowych oraz cyfryzacji łańcuchów dostaw.

Jacek Owczarek
Członek ZarząduGrupa EurocashJacek Owczarek - Członek Zarządu od 2008 roku, pełni również funkcję dyrektora finansowego Grupy Eurocash. Absolwent kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, certyfikowany przez Association of Charted Certified Accountants. Doświadczenie zdobywał m.in. w spółce Sanitec Koło na stanowiskach: CFO CEE, członka zarządu oraz członka zespołu zarządzającego finansami firmy w Europie. Pracował także w spółkach z portfela Enterprise Investors. Był między innymi dyrektorem finansowym w Magellan S.A. oraz pełnił funkcję CFO, CEO oraz członka zarządu w Messenger Services STOLICA. Obecnie pełni funkcję członka rady nadzorczej Magellan S.A.

Jacek Palec
Dyrektor e-groceriesAllegro
Anna Paprocka-Przedlacka
CEOBiovana
Dorota Peretiatkowicz
Dyrektor ds. SyndykówIQS
Katarzyna Piechna-Słojewska
Dyrektor Sprzedaży FMCGProcefar
Marek Piosik
CEO PointPack.plAbsolwent Politechniki Poznańskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Absolwent studiów doktoranckich w dziedzinie ekonomii instytucjonalnej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w obszarze logistyki, pracując w BMW AG oraz Gate Gourmet GmbH. W obszarze IT jako konsultant wdrażał system ERP Microsoft Dynamics – InCaDeA w branży motoryzacyjnej. W 2009 roku związał się z branżą handlową FMCG, gdzie realizował wiele projektów rozwojowych, restrukturyzacyjnych i integracyjnych w obszarach logistyki, IT oraz CRM. Od 2012 r. Prezes Zarządu Pointpack.pl SA., a także członek Rad Nadzorczych Elemental Holding SA, Prime Minerals SA, Grawiton SA oraz 4Mobility SA.

Jacek Pogorzelski
Bussines Strategy LeaderBlue BoxEkspert w zakresie strategii marketingowych oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu oraz absolwent zaawansowanych kursów z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Były wykładowca programów MBA oraz Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty. Twórca metod i narzędzi planistycznych i analitycznych z zakresu marketingu, innowacyjności, poszukiwania insightów i strategii rynkowej. Pracował z firmami z kilkunastu branż z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Rosji, Ukrainy i USA.

Tomasz Polański
Dyrektor GeneralnyEurocash Dystrybucja, Grupa Eurocash
Leo van de Polder
Global Development Director Shop! AssociationPosiada wieloletnie doświadczenie na poziomie krajowym i międzynarodowym w handlu detalicznym w sektorach spożywczym i przemysłowym. Specjalizuje się w takich dziedzinach jak marketing, zarządzanie projektami oraz reklama (koncepcja, branding, komunikacja). Jest ekspertem w projektowaniu koncepcyjnym sklepów o różnych formatach. Autor książek na temat organizacji powierzchni handlowej i preferencji konsumentów.

Marcin Popiak
Chief Commercial OfficerSurge CloudSpecjalizuję się w definiowaniu potrzeb klientów oraz budowie zespołów. Współpracowałem z Crane - największym producentem z branży urządzeń sprzedających w zakresie rozwoju rynku Europy wschodniej i północnej będąc odpowiedzialnym za strategicznych klientów jak Coca-Cola czy PepsiCo. Obecnie Chief Commercial Officer firmy Surge Cloud odpowiedzialny za dział projektujący, promujący oraz dostarczający zmiany w retailu.

Mariusz Pyc
Client Service Director Open Research
Petro Pylypiuk
CEO Modern-Expo GroupDyrektor generalny i współwłaściciel Modern-Expo Group, wiodącego producenta oraz dostawcy kompletnych rozwiązań dla sklepów detalicznych i sieciowych w Europie Środkowej i Wschodniej. Wraz ze swoim zespołem rozwija działalność Modern-Expo i aktywnie pracuje nad wdrażaniem innowacji. Jest ekspertem w różnych dziedzinach handlu detalicznego i wykorzystuje różne instrumenty do rozwoju firmy. Jednym z takich instrumentów jest metodologia LEAN.

Jerzy Roguski
Dyrektor HandlowyŻabka PolskaOd 15 lat związany z handlem spożywczym. Przez pierwsze 7 lat kariery zawodowej odpowiedzialny za budowanie strategii marek własnych sieci - odpowiednio w Polomarket (2004-2009) oraz Żabka Polska (2009-2011). Od 2011 roku w Spółce Żabka Polska odpowiada za centralną politykę zakupową sieci. Od 2014 roku na stanowisku Dyrektora Handlowego decyduje o polityce asortymentowej, zakupowej i cenowo-promocyjnej. Absolwent Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika na kierunku finanse oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku International Economics. Posiada dyplom MBA Dominican University.

Krzysztof Romanowski
Senior ManagerPwC
Marcin Rosati
Prezes ZarząduMedia Markt Saturn Polska
Diego Ruiz
Co-founder, Co-ownerFoodmakersZałożyciel i prezes zarządu Foodmakers Sp. z o.o., nowoczesnego producenta chodzonej żywności convenience. Były prezes zarządu Pamapol S.A, oraz WZPOW Kwidzyn. Zanim się przyprowadził z Hiszpanii do Polski w 2011, pracował w Campofrio Food Group, największym przetwórcy mięsnym w Europie oraz w firmie z branży mlecznej Grupo Leche Pascual. Jest ekspertem w zakresie sprzedaży i marketingu, eksportu oraz planowania strategicznego. Ma również doświadczenie w zakresie business turn-around, business start-up oraz repozycjonowaniu marketingowym. Posiada dyplom MBA z ESIC w Business & Marketing School w Madrycie oraz dyplom licencjata nauk ekonomicznych na Universidad Autonoma de Madrid.

Ewa Rybołowicz
Retailer Services DirectorNielsen Polska
Michał Sacha
Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, Digital, IT, E-commerce i Usług Finansowych Carrefour PolskaDyrektor marketingu z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem, które zdobywał w wiodących firmach z branży kosmetycznej i spożywczej. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów MBA Politechniki Warszawskiej. Nominowany na stanowisko w styczniu 2019 roku, w Carrefour odpowiada m.in. za kompleksową strategię marketingową online i offline, a także rozwój obszarów digital, e-commerce, IT oraz usług finansowych.

Michał Sadecki
Prezes ZarząduPolska Grupa Supermarketów
Jeff Salter
Senior Director Store Concept & International MarketingNetto, Salling Group
Michał Samborski
Head of DevelopmentPanattoni Europe
Jarosław Sokolnicki
Retail & Consumer Goods Industries Country LeadMicrosoftPracuje w firmie Microsoft od 13 lat, obecnie odpowiada za rozwiązania branżowe do sektorów Sprzedaż Detaliczna, Produkcja, Logistyka i Transport. Ekspert od technologii Cloud Computing. Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału SiMR, ukończył również studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie Projektami w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Koźmińskiego w Warszawie. Studia doktoranckie z Ekonomii na kierunku Zarządzanie, Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej. Wieloletni inżynier i trener Microsoft, technologiami IT zajmuje się od 20 lat.

dr inż. Bartosz Soroczyński
przedsiębiorca, inwestor, CEO PGK Ltd., ExacoPosiada ponad 20-letnie doświadczenia w zarządzaniu, sprzedaży, finansach i rynkach kapitałowych. Prezes Polskiej Grupy Kosnultingowej, aktywnej od kilkunastu lat w branży kolejowej, energetycznej, nieruchomości, outsourcingu i nowych technologii (sztuczna inteligencja, Blockchain, Internet of Things, Asset Management). Bezpośrednio zaangażowany w kilkadziesiąt projektów, w skali globalnej, w tym w największe wdrożenia w Polsce, Rosji, Afryce, Bliskim Wschodzie, Europie i Azji. Wcześniej Wiceprezes w firmie Philips Lighting, Dyrektor Generalny Oracle w Polsce i wieloletni globalny dyrektor w firmie IBM. Doktor ekonomii, absolwent Harvard Business School i Politechniki Wrocławskiej.

Jacek Spychała
CMOSurge CloudOdpowiada za obszar komercyjny w bezkasowych sklepach Take&GO. wspieranych technologią Surge Cloud. W nowej sieci wykorzystuje zaawansowane usługi z zakresu digitalizacji, automatyzacji i analityki handlowej. Wcześniej był dyrektorem marketingu i prokurentem w sieci Żabka. Realizował również projekty dla Orange i Kompanii Piwowarskiej.

Sebastian Starzyński
Prezes ZarząduABR SestaFuturysta, prekursorów popularyzacji tematyki sztucznej inteligencji i internetu rzeczy w Polsce, a wcześniej gamifikacji, Big Data oraz ekonomii współpracy. Założyciel i prezes firmy badawczej ABR Sesta, która od 22 lat zajmuje się badaniem środowiska zakupowego, zachowań zakupowych konsumentów, zaawansowaną analityką danych (w tym uczeniem maszynowym), a także analizą e-commerce w Polsce i na świecie. Prowadzi kilka spółek e-biznesowych, w tym firmę TakeTask, pierwsza polską platformę croudsourcingową oraz system do zarządzania zadaniami w sklepach oraz PromoPlan – platformę do zarządzania promocjami i dokumentacji promocji dla sieci handlowych.

Piotr Stawski
Szef Biura Sklepów i UsługLotos PaliwaAbsolwent Politechniki Wrocławskiej. Od 2002 roku związany z branżą paliwową. W ramach swojego doświadczenia zawodowego realizował zadania z zakresu zarządzania, rozwoju i wsparcia obszaru operacyjnego. Zarządzał również wieloma projektami związanymi zarówno z optymalizacją kosztów jak i rozwojem sprzedaży. Od 2017 roku związany z Lotos Paliwa. Jako Szef Biura Sklepów i Usług odpowiedzialny za obszar FMCG jak i wizualizację stacji.

Tomasz Suchański
Prezes ZarząduŻabka PolskaOd marca 2016 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Spółki Żabka Polska i Dyrektora Generalnego firmy. Z handlem spożywczym związany jest od początku swojej kariery zawodowej. Przez ponad 18 lat pracował dla różnych spółek Grupy Jeronimo Martins. Karierę rozpoczynał w Działach Finansowych, następnie zajmował się portugalskimi sieciami Grupy - supermarketami Pingo Doce oraz hipermarketami Feira Nova. Od 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Finansowego sieci hurtowni Recheio. W 2005 roku wrócił do Polski i objął stanowisko Dyrektora Operacyjnego spółki Jeronimo Martins, odpowiedzialnego za region centralny. W 2007 roku wszedł do zarządu firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Finansowego. W latach 2011-2014 pełnił obowiązki Dyrektora Generalnego sieci Biedronka, po czym ponownie pracował w międzynarodowych strukturach firmy. Ukończył specjalność Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jest również absolwentem amerykańskiego Stanford University i międzynarodowej INSEAD Business School.

Ewa Szmidt-Belcarz
CEO Grupy Empik
Marek Szybalski
Prezes ZarząduRabat DetalDo zarządu spółki Rabat Detal dołączył w 2012 roku obejmując stanowisko I wiceprezesa sieci Rabat Detal. Od czerwca 2018 roku pełni funkcję prezesa zarządu sieci Rabat Detal w Grupie Kapitałowej Specjał. Wieloletnie doświadczenie w poprzednich latach zdobywał reprezentując Drogerie Jasmin na stanowisku prezesa zarządu. Był też wiceprezesem spółki Rovita, a także dyrektorem handlowym w SPAR Polska.

Krzysztof Trojanowski
Dyrektor Zarządzający Format Supermarket, Członek ZarząduStokrotkaZwiązany z firmą od 2004 roku. Odpowiedzialny w spółce za model i rozwój formatu supermarket oraz operacyjne zarządzanie ponad trzystoma supermarketami w całej Polsce.
W swojej karierze zawodowej pełnił funkcje menadżerskie oraz odpowiadał za nadzór właścicielski w wielu branżach – m.in. transporcie i energetyce. Absolwent ekonomii na UMCS w Lublinie oraz prawa na KUL. Doktor ekonomii. Posiada doświadczenie jako wykładowca akademicki.

Jerzy Tymofiejew
Chief Development OfficerAmRestAbsolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku technologia i zarządzanie w budownictwie. Początkowo był związany z branżą budowlaną, zarządzał projektami w Polsce i Niemczech. Przez 8 lat pracował w polskim i brytyjskim oddziale sieci Lidl, gdzie zajmował stanowisko Store Construction Executive. Do firmy AmRest dołączył w 2013 roku, obejmując stanowisko Construction Director CE. We wrześniu 2015 roku został dyrektorem ds. rozwoju CE, a w 2017, Chief Development Officerem, odpowiedzialnym za rozwój firmy AmRest na wszystkich rynkach.

Vassilen Tzanov
Dyrektor GeneralnyCEDCMa ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu produkcją i sprzedażą napojów bezalkoholowych i produktów alkoholowych w Europie Wschodniej. Pełnił kierownicze stanowiska w firmach HOOP, CEDC oraz Heineken. W 2017 dołączył do Grupy Roust jako Dyrektor Generalny odpowiedzialny za rynek rosyjski, a od ubiegłego roku jest Dyrektorem Generalnym CEDC w Polsce.

Izabela Wanatowska
Dyrektor SprzedażyCoca-Cola HBC PolskaIzabela Wanatowska dołączyła do zespołu Coca-Cola Hellenic w 2004 roku, obejmując stanowisko dyrektora ds. rozwoju współpracy z klientami. Potem była dyrektorem ds. rozwoju kategorii w Austrii, a następnie w całej Grupie Coca-Cola Hellenic. W 2012 roku wróciła do Polski i od tego czasu pełniła szereg funkcji w polskim dziale handlowym, m.in. funkcję dyrektora kanału handlu nowoczesnego i dyskontów. Trzy lata temu jako członek Zespołu Zarządzającego stworzyła dział ds. rozwoju strategii handlowych.

Marcin Warzocha
CEO, Coolomat Sp. z o.o.Od prawie 20 lat związany zawodowo z branżą nowych technologii. Zajmował stanowiska managerskie w firmach Microsoft i Asseco, będąc odpowiedzialnym za rozwój biznesu na wielu rynkach europejskich. Bezpośrednio związany z branżą FMCG od 2014 roku, kiedy zaangażował się w projekt budowy sieci coolomatów - terminali do odbioru żywności zakupionej przez Internet.

Robert Wawro
Dyrektor Operacyjny Grupia Maspex
Łukasz Wojciechowski
Partner, Lider Zespołu Dóbr KonsumpcyjnychEY Polska
Łukasz Wojciechowski menadżer o wieloletnim doświadczeniu, związany jest z firmą doradczą Ernst & Young od niemal 15 lat, od prawie dwóch lat piastuje stanowisko partnera w ramach którego nadzoruje rynek dóbr konsumenckich i handlu detalicznego. Wcześniej przez niemal pięć lat pełnił funkcję dyrektora wykonawczego w EY. Wykształcenie zdobywał na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (na kierunku Finanse).

Karolina Zajdel-Pawlak
Managing Director Nielsen
Robert Zawadzki
Dyrektor Obszaru Ekspansji ZagranicznejPAIH