900 czołowych menadżerów i ekspertów na 11. Kongresie Rynku FMCG!

Rekordowa liczbę uczestników zgromadził 11. Kongres Rynku FMCG, który odbył się 10 maja w Hotelu Double Tree by Hilton Warsaw. W całodniowej konferencji wzięli udział m.in. prezesi, członkowie zarządu, dyrektorzy handlowi i kluczowi managerowie reprezentujący handel, usługi oraz przemysł FMCG. Kongres Rynku FMCG jest najważniejszym w Europie Środkowej miejscem spotkań fachowców, źródłem inspiracji, wymiany doświadczeń i informacji, a przede wszystkim miejscem nawiązywania i rozwijania relacji biznesowych. W licznym gronie panelistów i prelegentów znaleźli się m.in. Martin Behán, dyrektor zarzadzajacy Tesco Polska, Dalius Misiunas, prezes zarządu, dyrektor generalny Maxima Grupe, Maciej Łukowski, członek zarządu, dyrektor ds. zakupów w Jeronimo Martins, Tomasz Suchanski, prezes zarządu firmy Żabka Polska, Robert Nocen, wiceprezes zarządu Carrefour Polska, Marek Rozkrut, główny ekonomista EY, Geraldine Huse, prezes zarządu P&G w Europie Centralnej, Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Company, Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding, Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash oraz Katarzyna Paliwoda, head of business Central & Eastern Europe w firmie Facebook.

czytaj więcej...

Dyskusje, prelekcje, spotkania biznesowe

W Kongresie wzięli udział dostawcy produktów oraz usług dla branży spożywczej, kosmetycznej, drogeryjno-aptecznej i handlu – zarówno w charakterze uczestników, jak i wystawców w części targowej. Część merytoryczna była podzielona na trzy trwające równolegle bloki tematyczne. Każdemu z nich towarzyszyły wystąpienia ekspertów i dyskusje. Rozmawiano m.in. o wyzwaniach i trendach mających wpływ na rozwój sektora FMCG, transformacji cyfrowej i technologicznej, sytuacji na rynku pracy, zmieniających się potrzebach i oczekiwaniach konsumentów, a także perspektywom rozwoju e-commerce. Podczas pierwszego bloku tematycznego rozmawiano m.in. o tworzeniu strategii omnichannelowej, sytuacji na rynku pracy, nowym poziomie konkurowania i przyszłości polskiego handlu. – Mimo naporu ze strony zagranicznych sieci handlowych polski handel będzie się rozwijał dzięki postępującej konsolidacji. Fuzje zwiększają konkurencyjność polskiego handlu – tak podczas debaty „Nowe rozdanie w handlu. Zmiany w prawie wymuszają transformacje branży” mówił Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Ważne tematy poruszono także podczas sesji tematycznej poświęconej konsumentom i trendom. Z badań firmy Nielsen wynika, ze wskaźnik zadowolenia konsumentów w Polsce w ostatnim czasie przekroczył „magiczny” próg 100 punktów. To oznacza, ze konsumenci przeszli ze strefy, w obrębie której deklarowali, ze żyje im się „nie za dobrze”, do strefy „dobrze”. O tym, co rządzi zachowaniami, potrzebami i wyborami konsumentów opowiedziała Małgorzata Głos, client business partner w firmie Nielsen. Ekspertka zwróciła tez uwagę na rosnąca role w strukturze grup klientów dojrzałych konsumentów. Marek Rozkrut, główny ekonomista EY zauważył z kolei, ze wydatki konsumpcyjne na osobę w Polsce rosną szybciej niż w bardziej zamożnych krajach, co jest impulsem dla sprzedawców do opracowania takiej oferty, która przyciągnie więcej klientów do ich sklepów.

Trzeci blok tematyczny był poświęcony technologiom i e-commerce, które zmienia branżę FMCG. Prelegenci zwrócili m.in. uwagę na rosnące znaczenie ekonomii współdzielenia w handlu. O tym, jak w praktyce wygląda walka o zdobycie zaufania klientów mówili Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu Szopi.pl oraz Magdalena Szulc, dyrektor ds. komunikacji w Uber Polska. Rozmawiano także o perspektywach i kierunku rozwoju e-handlu. Głos w tej dyskusji zabrały Katarzyna Kazior, prezes zarządu Frisco.pl, Bozena Nawara-Borek, e-commerce dyrektor spółki Carrefour Polska oraz Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. Konferencji towarzyszyły targi, podczas których swoje produkty i usługi zaprezentowało ponad 50 wystawców z Europy Środkowo-Wschodniej. Przez cały dzień odbywały się także spotkania biznesowe, w których brali udział przedstawiciele handlu i dystrybutorzy.

Gala finałowa – rozstrzygniecie plebiscytów na najlepsze placówki

Po zakończeniu części konferencyjnej odbyła się uroczysta gala finałowa, podczas której ogłoszono wyniki konkursów Market Roku 2018, Drogeria Roku 2018 oraz Dystrybutor Roku 2018. W tegorocznej edycji plebiscytu o tytuł Marketu Roku ubiegało się 18 finalistów w trzech kategoriach. Laureatów wskazało grono ekspertów. Jurorzy wskazali również najlepsze sieci handlowe w 13 kategoriach. W kategorii Dystrybutor Roku wręczono dwie statuetki. Z kolei o nagrodę Drogeria Roku ubiegało się w finale 12 placówek w ramach trzech kategorii. Zwycięzców wyłoniło grono fachowców związanych z branżą kosmetyczna. Jurorzy wskazali także najlepsze sieci drogeryjne w 7 kategoriach.

PRELEGENCI & PANELIŚCI

Martin Beháň
Dyrektor Zarządzający
Tesco Polska
czytaj więcej....
Martin Beháň pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Tesco w Polsce od 1 marca 2017 r. Jest związany jest z brytyjską firmą od 2002 roku. Przez 15 lat pełnił szereg funkcji w strukturach operacyjnych Tesco – w sklepach, regionach i formatach. Wcześniej Beháň był Dyrektorem Operacyjnym formatu supermarketów na Europę Środkową i równocześnie Dyrektorem Zarządzającym Tesco w Czechach.
Grzegorz Bielecki
COO
Frisco.pl
czytaj więcej....
Małgorzata Cichecka
Sales Effectiveness Director
Nielsen
czytaj więcej....
Małgorzata Cichecka pełni funkcję Sales Effectiveness Director w Nielsenie, gdzie razem z zespołem dba o to, aby wspierać klientów (zarówno producentów, jak i detalistów) w podejmowaniu jak najlepszych strategicznych decyzji biznesowych. Od 11 lat związana z firmą Nielsen, gdzie przez wiele lat współpracowała z kluczowymi producentami z branży FMCG budując i rozwijając relacje z nimi. Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Międzywydziałowego Studium Informatyki i Ekonometrii, ze specjalizacją Statystyka i Ekonometria, jak i również Studiów Podyplomowych Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Małgorzata Cieloch
Zastępca Dyrektora w Biurze Prezesa, Rzecznik Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
czytaj więcej....
Tematyką ochrony konsumentów zajmuje się od kilkunastu lat. W urzędzie nadzoruje politykę medialną i wszystkie działania związane z tym obszarem. Absolwentka ekonomii, filologii polskiej, podyplomowo ukończyła również dziennikarstwo.
Artur Czajka
Trade&Shopper Business Development Manager, IQS
czytaj więcej....
Z badaniami rynku związany od przeszło 23 lat. Specjalizuje się w badaniach konsumenckich, zwłaszcza rynku FMCG. Ekspert w zakresie badań zachowania polskich konsumentów i shopperów oraz rynku detalistów w Polsce. Zaangażowany w ponad 600 projektów badawczych: badania jakościowe i ilościowe, testy produktów i konceptów, badania shopperowe, projekty z wykorzystaniem nowych technologii (eye tracking, path tracking, mobile). W latach 2012-2015 Członek i Przewodniczący Komisji Odpowiedzialności Zawodowej (KOZ) przy Zarządzie OFBOR. Członek PTBRiO. Od 3 lat zaangażowany w Program Mentorski PTBRiO i OFBOR – zbadaj.to.
 
Katarzyna Czuchaj-Łagód
Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej
czytaj więcej....

Współzałożycielka i Dyrektor Zarządzająca nowoczesnej firmy badawczej Mobile Institute specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich „trends hunting” i wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów „customer listening” oraz dostarczającej platformę dialogu marek z konsumentami „brand heroes”. Ekspert i członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej i doradca strategiczny w marek obszarze badań i e-commerce. Autorka i współautorka wielu publikacji o zachowaniach zakupowych konsumentów w Polsce, m.in. „M-commerce. Kupuję mobilnie”, „mShopper”, „Smart Living”, „Customer Listening”, „Portfel Polaka”, „Lubię to czy kupuję to”, czy „Smart Okazje”. Długoletni dyrektor działów Marketingu, Rozwoju i Badań. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i certyfikowany marketer Chartered Institute of Marketing.

Przemysław Franczak
Menedżer Działu Ultra Świeżej Żywność i Grupy Klientów HoReCa, Makro Cash and Carry Polska
czytaj więcej....
Funkcję Menadżera Pionów Ultra Świeża Żywność i Grupa Klientów HoReCa w Makro Cash & Carry Polska sprawuje od maja 2016 roku. Z handlem związany od roku 2005, od 2008 roku piastował stanowiska w firmach Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Żywiec Zdrój, Kraft Heinz Company, gdzie był odpowiedzialny m.in. za kreowanie strategii rozwoju kanału gastronomicznego. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Dr Adam Gajewski
Dyrektor Centrum Badań, Jakości i Rozwoju, Mondelēz International
czytaj więcej....
Doktor nauk przyrodnicznych (1995). Manager i dyrektor ośrodków badawczo-rozwojowych (R&D) z ponad 20-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu międzynarodowych koncernach, takich jak m.in. Frito-Lay, Danone, Kraft. Na szczeblu regionalnym, w ramach obszaru badań, rozwoju, innowacji i jakości, był odpowiedzialny za rozwój produktów i procesów m.in. w kategoriach czekolady, ciastek, wafli, słonych przekąsek, napojów w proszku. Po 12 latach pracy za granicą, w regionie Europy Centralnej, a także Bliskiego Wschodu i Afryki, objął stanowisko Dyrektora Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelēz International we Wrocławiu.
Marcin Gieracz
Doradca Strategiczny ASM Group; CEO Rubikom Strategic Thinking
czytaj więcej....
Ekspert w zakresie projektowania strategii marketingowych. Doradza jako Strateg przy tworzeniu kampanii trade marketingowych realizowanych przez ASM GROUP S.A. Od 18 lat specjalizuje się w zakresie wzmacniania kompetencji strategicznych kadr menedżerskich dużych przedsiębiorstw. Od 2005 roku pełni funkcję CEO&Strategy Directora w Rubikom Strategic Thinking oraz w Kuźni Strategów. Jest również wykładowcą studiów podyplomowych w Akademii im. L.Koźmińskiego w Warszawie. W swojej karierze współpracował z dziesiątkami największych firm w Polsce, m.in.: Unilever, Gatta, Nestle, Irena Eris, Storck, Wrigley, Multimedia Polska, Mokate, ING Bank, Credit Agricole, EFL, Polpharma, PKN Orlen, Polsat, Polkomtel, T-Mobile, Black Red White, Allegro, RMF FM, LPP, Bayer, Pilkington, Urtica. Swoim doświadczeniem oraz praktyczną wiedzą dzieli się na seminariach, kongresach oraz jako trener specjalistycznych warsztatów z zakresu zarządzania strategicznego. Prywatnie pasjonat MTB i biegów długodystansowych. Przewodnik wysokogórski oraz organizator wypraw w Alpach i Dolomitach. Nauczyciel i trener koreańskiej odmiany jogi i sztuki relaksacji “Sundao”.
Małgorzata Głos
Client Business Partner
Nielsen
czytaj więcej....
Współpracuje z kluczowymi klientami oraz rozwija nowe rozwiązania badawcze, które wpisują się w bieżące potrzeby rynku FMCG. Ma wszechstronne doświadczenie w zarządzaniu projektami z zakresu budowania strategii promocyjno-cenowych, optymalizacji asortymentu i zrozumieniu zachowań shopperowych. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
 
Geraldine Huse
Prezes Zarządu P&G w Europie Centralnej
czytaj więcej....
Geraldine Huse odpowiada za działalność komercyjną i operacyjną firmy Procter & Gamble w dziewięciu krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech i w Krajach Nadbałtyckich. Rozpoczęła pracę w P&G w 1986 roku w brytyjskim oddziale firmy. Jej ścieżka kariery obejmuje zarządzanie sprzedażą, marketingiem, a także stanowiska w kierowniczych strukturach P&G. Lata 1996-1999 spędziła w polskim oddziale firmy, gdzie odpowiadała za zarządzanie kategorią produktów do prania i pielęgnacji tkanin. W późniejszym okresie Geraldine Huse zajmowała kluczowe stanowiska w kadrze zarządzającej, odpowiadając za rynki w Europie, Ameryce Północnej, Indii, Bliskiego Wschodu i Afryki. W roku 2008 została nominowana na stanowisko Wiceprezydenta, a do jej zadań należało zarządzanie sprzedażą w oddziale P&G w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a następnie Wiceprezydenta ds. sprzedaży w globalnym zespole odpowiedzialnym za współpracę z siecią Tesco w 12 krajach. Geraldine Huse jest pierwszą kobietą w P&G w regionie Europy Centralnej na stanowisku Prezesa Zarządu.
Tomasz Kaczyński
Partner w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka
czytaj więcej....
Doradza ponad czterdziestu przedsiębiorcom funkcjonującym na rynku farmaceutycznym oraz kosmetycznym, w tym producentom i dystrybutorom. Specjalizuje się m.in. w prawie żywnościowym, w szczególności w zakresie regulacji dotyczących FSMP i suplementów diety. Doświadczenie Tomasza obejmuje również doradztwo w zakresie regulacji rynku paszowego oraz żywności genetycznie modyfikowanej, a także udział w postępowaniach kontrolnych na rynku rolno-spożywczym.
Dariusz Kalinowski
Prezes Zarządu
Emperia Holding (sieć Stokrotka)
czytaj więcej....
Dariusz Kalinowski od 2013 r. pełni funkcje Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego Emperia Holding S.A., a od 2012 r. Prezesa Zarządu spółki Stokrotka. Wcześniej przez wiele lat piastował stanowiska Członka Zarządu, Dyrektora Finansowego i Wiceprezesa w spółkach Emperia Holding i Eldorado. Ukończył Wydział Ekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego. Posiada stopień MBA European University Centre for Management Studies in Switzerland.
Sebastian Kawecki
Dyrektor Supply Chain
Carrefour Polska
czytaj więcej....
Anatolii Khodziuk
Prezes Zarządu
Modern-Expo S.A.
czytaj więcej....
Anatolii Khodziuk – Prezes Zarządu Modern-Expo S.A., wiodącego producenta i dostawcy wyposażenia handlowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada 10-letnie doświadczenie we współpracy z największymi klientami biznesowymi branży retail i FMCG. Od 2011 zaangażowany w rozwój sprzedaży w sektorze B2B, efektywne zarządzanie zasobami firmy oraz budowanie długotrwałych partnerstw z klientami. W pracy zawodowej stawia na operacyjną doskonałość oraz motywowanie do działania innych.
Piotr Kondraciuk
Prezes Zarządu
Polski Koszyk
czytaj więcej....
Ekspert w zakresie żywności, w szczególności w obszarze związanym z lokalnym przetwórstwem oraz marketingiem. W trakcie swojej dotychczasowej kariery przeprowadził wiele projektów, które w znaczący sposób zmieniły sytuację w wielu branżach spożywczych w Polsce. Jego doświadczenie wykorzystywane było również w wielu krajach. Pracował m.in. Agencji Rynku Rolnego gdzie m.in. prowadził projekty związane z produktami regionalnymi i tradycyjnymi oraz żywnością ekologiczną. Doradzał Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa w zakresie rozwoju sektora spożywczego w Mołdawii, Komisji Europejskiej w zakresie rozwoju sektora spożywczego na Węgrzech i w Rumunii. Jest czynnym ekspertem doradzającym agendom Komisji Europejskiej w zakresie projektów marketingowych wspierających eksport europejskiej żywności na rynki krajów trzecich. Od założenia jest Prezesem Zarządu spółki Polski Koszyk sp. z o.o. odpowiadającym za bieżącą działalność operacyjną spółki.
Piotr Kraśnicki
Dyrektor Sprzedaży, Modern-Expo S.A.
czytaj więcej....
Piotr Kraśnicki – Dyrektor Sprzedaży oraz Członek Zarządu w firmie Modern-Expo Group. Od kilkunastu lat związany z szeroko pojętą branżą wyposażeniową dla sektorów retail, HoReCa i FMCG. Z ramienia polskiego biura Modern-Expo odpowiada za sprzedaż spółki na rynkach polskim, skandynawskim, Bałkanach oraz całym terenie Unii Europejskiej z wyłączeniem Francji, Wielkiej Brytanii i krajów DACH gdzie Grupa posiada własne biura. Z ramienia Modern-Expo dba o budowanie długotrwałych relacji i opiekę posprzedażową obecnych partnerów biznesowych i największych sieci detalicznych, a także odpowiada za rozwój sieci dystrybucyjnej w regionie. Zbierał doświadczenie na rynku pracując m.in. dla globalnych producentów wyposażenia z Francji oraz Włoch.
Tomasz Krupski
Kierownik Kategorii Zdrowa Żywność, Merkury SA
czytaj więcej....
Z handlem związany od 2004 roku, w firmie Merkury pracuje od 2006 roku. Od trzech lat odpowiada za rozwój kategorii zdrowa żywność, do jego zadań należy m.in. analizowanie trendów rynkowych, wyszukiwanie ciekawych nowości oraz współpraca z sieciami handlowymi z kanału nowoczesnego. Z wykształcenia pedagog.
Robert Krzak
Wiceprezes Zarządu
Piotr i Paweł
czytaj więcej....
Wiceprezes zarządu Piotra i Pawła od marca 2018 r., wcześniej członek rady nadzorczej w tej sieci. Jest jedną z osób odpowiedzialnych za poszukiwania inwestora strategicznego dla poznańskiej sieci supermarketów. Prezes Forum Polskiego Handlu, organizacji zrzeszającej największe polskie sieci handlowe. Doświadczony menedżer, dawniej związany m.in. z Tradisem, Electroluksem oraz Makro Cash&Carry. Karierę w handlu zaczynał jako kupiec Julius MEINL AG, grupie w skład której wchodziły cztery austriackie sieci detaliczne: Julius Meinl, Brueder Kunz, PamPam i Renner.
Rafal Kudriawcew
Industry Head
Google
czytaj więcej....
W Google Poland od ponad 7 lat. Początkowo zaangażowany w rozwój współpracy z Klientami z branży telekomunikacyjnej, a także agencjami. W ostatnich latach skupiony na wsparciu Klientów w przejściu na świat mediów kupowanych pogramatycznie (DoubleClick). Trener Creative Skills for Innovation Lab by Google (metoda oparta o Design Thinking). Prywatnie podróżnik motocyklowy i geek, który skrzętnie testuje nowe technologie.
Janusz Kulesza
I Zastępca Prezesa Zarządu
PSS Społem Białystok
czytaj więcej....
Absolwent Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie Wydziału Technologii Żywności oraz Podyplomowego Studium Menadżerskiego przy Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Z białostockim PSS „Społem” związany od 1992 roku, piastował kolejno funkcje inspektora w Dziale Odbioru Jakościowego, kierownika Zakładu Produkcyjnego „Zodiak” i kierownika Zakładu Przetwórstwa Mięsnego. W latach 2008-2010 był przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni. Od lipca 2010 r. wiceprezes ds. handlu, a od stycznia 2015 roku na I zastępcę prezes zarządu. Podlegają mu sklepy i hurtownie Spółdzielni, gastronomia, zakłady mięsne.
Grzegorz Kurdziel
Wiceprezes Zarządu
Poczta Polska
czytaj więcej....
Anna Luks
Marketing Manager
Eurus
czytaj więcej....
Marketing manager firmy Eurus sp. z o.o. – importera marek Natura Siberica, Organic Shop, Babuszka Agafia, Dr. Konopka’s, Petal Fresh, MediHeal. Z szeroko pojętym marketingiem związana od prawie 20 lat, w tym ostatnie 8 to już pełna koncentracja na marketingu kosmetycznym. Pracowała dla takich marek jak NIVEA, GOSH Copenhagen, Lumene, Montagne Jeunesse, Swiss Image. Wierzy w mądrość konsumentów i w prawdę o markach. Jest marketerem – architektem, tworzy mosty łączące świat konsumenta i marek. Prywatnie mama dwójki dzieci, które otwierają jej głowę na potrzeby młodego pokolenia. Czujna, twórcza, otwarta na nowe, bo marketing to nieustająca podróż, przy odrobinie szczęścia z konsumentami na pokładzie.
Maciej Łukowski
Członek Zarządu, Dyrektor Działu Zakupów, Jeronimo Martins Polska
czytaj więcej....
Maciej Łukowski, członek Zarządu Jeronimo Martins Polska, Dyrektor Działu Zakupów, a wcześniej Dyrektor Finansowy tej firmy. Związany z Grupą Jeronimo Martins od blisko 20 lat, przez 6 lat pracował w Portugalii, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Finansowego oraz Dyrektora Handlowego sieci Recheio.
Paweł Michalak
Business Development Director, Engineering & Manufacturing MLEMEA, DHL Supply Chain
czytaj więcej....
Dalius Misiunas
Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny
Maxima Grupe
czytaj więcej....
Marek Moczulski
Prezes Zarządu
Bakalland
czytaj więcej....
Prezesem zarządu Bakallandu jest od kwietnia 2014 roku. W sierpniu 2014 roku objął też stanowisko prezesa zarządu firmy Rieber Foods Polska, która następnie jako Delecta została zintegrowana z firmą Bakalland. Wcześniej, od czerwca 2013 roku, pełnił obowiązki przewodniczącego rady nadzorczej Bakallandu. Od 2011 roku sprawuje stanowisko wiceprzewodniczącego rady nadzorczej firmy Dom Development. Od roku 2009 roku jest także niezależnym konsultantem w zakresie strategii biznesowych, doradztwa inwestycyjnego i usprawniania procesów biznesowych. Wieloletni prezes zarządu i dyrektor generalny ZPC Mieszko (w latach 2003-2009). Wcześniej związany m.in. z Agros Fortuną oraz GK Agros.
Szymon Mordasiewicz
Dyrektor Zarządzający
Nielsen Company
czytaj więcej....
Szymon Mordasiewicz, pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Nielsen Polska od ponad czterech lat. Z firmą Nielsen związany jest od 2002 r. Wcześniej piastował stanowisko m.in. Dyrektora ds. Rozwoju Handlu w regionie Europy Centralnej, a także Dyrektora ds. Obsługi Klientów. Wykształcenie zdobywał na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, na kierunkach związanych z badaniami, marketingiem i zarządzaniem.
Krzysztof Muszyński
Ekspert ds. GDSN i Jakości Danych Podstawowych, GS1 Polska
czytaj więcej....
Dr inż. Krzysztof Muszyński – od wielu lat moderuje krajowymi Grupami Roboczymi GDSN, DIYGA, HoReCa. Aktywnie działa w międzynarodowych Grupach Roboczych w tym B2B2C. Autor publikacji nt. nowoczesnych metod synchronizacji oraz istoty jakości danych produktowych. Dr inżynier – Politechnika Poznańska, tytuł MBA Nottingham Trent University przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Bożena Nawara-Borek
E-Commerce Director
Carrefour Polska
czytaj więcej....
Bożena Nawara-Borek – Dyrektor ds. E-commerce w Carrefour Polska. Odpowiedzialna w firmie za wszystkie aktywności handlowe w kanale on-line, w tym za sprzedaż produktów spożywczych i przemysłowych, jak również rozwój konceptu Marketplace, projektu Collaborative Economy i M-commerce w ramach zintegrowanej platformy Carrefour.pl. W branży handlu i marketingu internetowego pracuje od 2009 r. W czasie swojej kariery zawodowej odpowiadała między innymi za planowanie i realizację kampanii promocyjnych on-line, wdrożenia platform e-commerce czy przygotowanie i realizację strategii handlowych i marketingowych. Zdobywała doświadczenie zarówno w małych i średnich firmach działających na polskim rynku e-commerce, jak i u lidera tego rynku. Jest również trenerem, prowadzącym szkolenia z zakresu on-line marketingu i handlu internetowego.
Robert Niczyporuk
Partner w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka
czytaj więcej....
Robert jest specjalistą w zakresie transakcji fuzji i przejęć zarówno polskich, jak i zagranicznych podmiotów gospodarczych. Doradza wielu firmom i grupom kapitałowym w projektach restrukturyzacyjnych (połączeniach, w tym transgranicznych, przekształceniach, podziałach, transakcjach, w których przedmiotem jest przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część). Szczególnie aktywnie działa w branży spożywczej (mięsna, mleczarska i przetwórstwo owocowo-warzywne).
Sławomir Nitek
Dyrektor Operacyjny, COO
Netto Polska
czytaj więcej....
Sławomir Nitek związany jest z siecią Netto Polska od 2003 r. Od ponad dziewięciu lat pełni funkcję Dyrektora Operacyjnego, wcześniej był Dyrektorem HR. Przed rozpoczęciem kariery w strukturach duńskiego operatora był menadżerem w Banku Zachodnim WBK S.A. oraz Hay Group, pracował także w firmach Kolaja & Partners i Ernst & Young. Wykształcenie zdobywał na Uniwersytecie Wrocławskim, a następnie w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie. W ramach firmy Netto Polska odpowiada, m.in. za zarządzanie organizacją sprzedaży ponad 300 sklepów sieci Netto w Polsce.
Robert Noceń
Wiceprezes Zarządu
Carrefour Polska
czytaj więcej....
Z Grupą Carrefour związany przez całą karierę zawodową, od 1998 roku. Obecnie Wiceprezes i Sekretarz Generalny Carrefour Polska, dawniej pełnił w polskim oddziale firmy funkcje m.in. dyrektora formatu hipermarketów, dyrektora regionalnego, dyrektora marketingu, a także dyrektora operacyjnego Regionu Północ. Karierę w Carrefourze rozpoczynał od stanowiska senior marketing managera. Absolwent IMD Business School oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Katarzyna Orlińska
Chief Digital Officer
Carrefour Polska
czytaj więcej....
Katarzyna Orlińska – Chief Digital Officer w Carrefour Polska. Odpowiedzialna w firmie za komunikację i innowacje digitalowe. Zarządza działaniami marketingowymi sieci w kanale online, budowaniem zasięgu i rozwojem programów lojalnościowych Carrefour, w tym aplikacji mobilnej Mój Carrefour oraz wdrożeniami innowacyjnych usług i produktów technologicznych. W ramach inkubatora C4 Retail Lab, wspiera polskie startupy we wdrażaniu rozwiązań istotnych dla całej branży handlowej.
Jacek Owczarek
Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, Grupa Eurocash
czytaj więcej....
Obecnie pełni funkcję Członka Zarządu i Dyrektora Finansowego Grupy Eurocash. Wcześniej pełnił funkcję CFO CEE, Członka Zarządu oraz Członka Zespołu Zarządzającego Finansami w Europie w spółce Sanitec Koło (część Grupy Sanitec). Pracował także w spółkach z portfela Enterprise Investors. Był m.in. Dyrektorem Finansowym w Magellan S.A., pełnił funkcję CFO, CEO oraz Członka Zarządu w Messenger Services Stolica.
Krzysztof Palczewski
Prezes Zarządu,
KK Polska
czytaj więcej....
Krzysztof Palczewski, urodzony w 1968r., posiada ponad 25 letnie doświadczenie w międzynarodowym zarządzaniu i doradztwie strategicznym dla wiodących koncernów branży FMCG. W latach 1995-2009 zarządzał sprzedażą eksportową Grupy Żywiec. Trzykrotnie był laureatem nagrody „Wybitny Polski Eksporter” przyznawanej przez Krajową Izbę Gospodarczą. W latach 2009-2012 kierował sprzedażą krajową oraz eksportową w Tan-Viet International.
Jacek Palec
Prezes Zarządu
bdsklep.pl
czytaj więcej....
Menadżer i strateg z ponad 17-letnią praktyką zawodową, w tym w zarządzaniu korporacyjnym oraz budowaniu i restrukturyzacji organizacji. Ceniony ekspert ds. rynku e-commerce. Z bdsklep.pl jest związany od 2013 roku. Wcześniej pracował m.in. w Eurobanku, którego był współtwórcą, i Banku Gospodarstwa Krajowego. Pełnił także funkcję wiceprezesa AIP Group. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Katarzyna Paliwoda
Head of Business Central & Eastern Europe at Facebook
czytaj więcej....
Katarzyna Paliwoda, Head of Business @ Facebook in Central Eastern Europe, based in Warsaw. Leading Facebook business in Central Eastern Europe. Previously @ Procter & Gamble, running Gillette business in Central Europe. Historically managed over 15+ brands across 9 countries. Board Consultant for Spring Foundation NGO, formerly Communication Consultant at UNICEF in Kosovo.
Zbigniew Płuciennik
Prezes Zarządu
Szopi.pl
czytaj więcej....
Od 2 lat rozwija startup Szopi.pl – dostawy artykułów spożywczych w godzinę w największych polskich miastach. Wcześniej przez 10 lat w Aliorbank zajmował się HR i projektami rozwojowymi, w tym budową sieci Alior Express i projektem T-Mobile Usługi Bankowe. Wcześniej pracował w konsultingu w Polsce i w Niemczech oraz zajmował się fizyką teoretyczną.
Dorota Pokrop
Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, EY
czytaj więcej....
Marcin Poniatowski
Członek Zarządu ds. Marketingu, Lewiatan Holding S.A.
czytaj więcej....
Polską Siecią Handlową Lewiatan związany od ponad 18 lat. Wcześniej pracował jako regionalny szef sprzedaży w firmie produkcyjnej branży FMCG oraz jako dyrektor handlowy w jednej z sieci detalicznych. W Lewiatanie Holding odpowiada za sprawy związane z marketingiem, rozwojem sieci oraz wdrażaniem nowoczesnych technologii w placówkach handlowych.
Jerzy Roguski
Dyrektor Handlowy
Żabka Polska
czytaj więcej....
Marcin Rosati
Prezes Zarządu
MediaMarktSaturn Polska
czytaj więcej....
Z MediaMarktSaturn Polska związany od ponad dekady, a od 2014 roku pełni funkcję prezesa zarządu spółki. Wcześniej zajmował stanowisko CPO (członek zarządu odpowiedzialny za zakupy). W przeszłości zajmował kluczowe stanowiska m.in. w Samsung Electronics Polska oraz Philips Polska. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Marek Rozkrut
Partner, Główny Ekonomista, EY
czytaj więcej....
Partner, główny ekonomista EY w Polsce, dyrektor programu Sprawne Państwo. Od 2012 r. nadzoruje prace Zespołu Analiz Ekonomicznych, który zajmuje się opracowywaniem analiz ekonomicznych i regulacyjnych. W latach 2012-2015 wykładał na SGH. W latach 2009-2012 Marek Rozkrut był dyrektorem Departamentu Polityki Finansowej, Analiz i Statystyki, gdzie nadzorował pion analityczny ministerstwa oraz był współautorem reformy finansów publicznych i reformy systemu ubezpieczeń społecznych. W latach 2002 – 2009 Marek pracował w Narodowym Banku Polskim – najpierw w Departamencie Analiz Makroekonomicznych i Strukturalnych, później kierował Zespołem Badań i Analiz Zagranicznych w Biurze ds. Integracji ze strefą euro. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie uzyskał odpowiednio tytuł magistra i doktora nauk ekonomicznych. Stypendysta Grand Valley State University (Michigan, USA) oraz Hiroshima University of Economics (Japonia).
Patrycja Sass-Staniszewska
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
czytaj więcej....
Wcześniej Członek Zarządu (e-Izby), której misją jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów. Członek Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, która powstała wiosną 2007 roku z inicjatywy Związku Banków Polskich. Z e-Izbą związana od początku jej działania. Odpowiedzialna za rozwój strategiczny Izby w zakresie cyfryzacji finansów, polskiej medycyny oraz e-commerce. Z branżą interaktywną związana od 11 lat. Początkowo pracowała w IAB Polska, gdzie tworzyła organizację marketingu online od podstaw oraz w Eniro Polska (Panorama Firm), pełniąc funkcję rzecznika prasowego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego.
Anna Sikorska
Dyrektor ds. Digitalu
Kontigo
czytaj więcej....
Sebastian Starzyński
Prezes Zarządu
ABR SESTA
czytaj więcej....
Tomasz Suchański
Prezes Zarządu
Żabka Polska
czytaj więcej....
Krzysztof Szponder
Wiceprezes Zarządu
Kaufland
czytaj więcej....
Krzysztof Szponder, pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu spółki Kaufland Polska od 2015 r., wcześniej w strukturach niemieckiego operatora piastował funkcje Członka Zarządu i Dyrektora ds. Żywności. Krzysztof Szponder zdobywał doświadczenie zawodowe m.in. w strukturach Grupy Metro, gdzie pełnił funkcję Szefa Departamentu Żywności w sieci Real, piastował także szereg innych stanowisk, w ramach, których zajmował się budową oferty spożywczej dla niemieckiej sieci hipermarketów. Przed dołączeniem do Grupy Metro pracował dla holenderskiej Grupy Ahold. Ukończył studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Magdalena Szulc
Dyrektor ds. Komunikacji, Uber Polska
czytaj więcej....
W Uberze od początku 2017 roku, odpowiada za działania komunikacyjne dla aplikacji Uber oraz Uber Eats. Wcześniej przez ponad 7 lat związana z agencją H+K Strategies Polska, gdzie prowadziła projekty dla klientów z branży technologicznej, nieruchomości oraz retail.
Leszek Szwajcowski
Wiceprezes Zarządu
DP Drogerie Polskie
czytaj więcej....
Roman Szymanda
Kierownik Działu Category Management Grupy Muszkieterów
czytaj więcej....
Krzysztof Tokarz
Prezes Zarządu
GK Specjał
czytaj więcej....
Krzysztof Tokarz, założyciel i właściciel Grupy Kapitałowej Specjał – obecnie jednej z największych firm dystrybucyjnych w Polsce. Prezes sieci franczyzowej PSH Nasz Sklep S.A. zrzeszającej obecnie ponad 3500 sklepów. W skład Grupy Kapitałowej Specjał wchodzą obecnie również trzy agencje ochrony oraz dwie hurtownie zaopatrzenia lecznictwa w Rzeszowie i Katowicach, z siecią sklepów medycznych. Krzysztof Tokarz był także założycielem grupy zakupowej PSH Unia. Ukończył Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie.
Hans Guenter Trockels
Dyrektor Zarządzający
Dan Cake Polonia
czytaj więcej....
Driven by a great desire for knowledge, curiosity and technology, Hans-Günter Trockels has completed many internships in different areas besides the work at Kuchenmeister at an early age. He is a trained industrial management assistant and experienced industrial baker. As Vice President of the Chamber of Industry and Commerce in Arnsberg and member of advisory board in various companies, where he often acts as a source of ideas and impulses. In the field of robotic development, his know-how has resulted in many self-constructions, which are now also used by other companies. Apart of his role as the CEO for Dan Cake Polonia, Hans-Günter Trockels sits on the board of several companies, foundations and university organizations in Germany where he shares his knowledge and expertise on sustainable management, entrepreneurship and advanced production technologies.
Wim Van Damme
Business Development Manager, Le Petit Pêcheur
czytaj więcej....
Wim Van Damme od dziewięciu lat jest związany z holenderską firmą Le Petit Pecheur, którą reprezentuje jako Business Development Manager. W Polsce mieszka i pracuje od 18 lat, gdzie dotychczas działał głównie w firmach operacyjnych jako reprezentant kapitału i doradca zarządu. Ma bogate doświadczenie w branży TSL i Supply Chain oraz w dystrybucji produktów premium. Owoce morza są od zawsze stałym składnikiem jego codziennego menu.
Marcin Walendowski
Senior Manager w Dziale Doradztwa Biznesowego, EY
czytaj więcej....

Specjalizuje się w projektach dla przedsiębiorstw z branży produkcyjnej i handlowej, szczególnie dotyczących opracowania i wdrażania strategii, transformacji organizacji oraz oceny efektywności i optymalizacji procesów biznesowych. Pracował dla polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej i Europie Zachodniej.

Robert Wawro
Dyrektor Zarządzający
Grupa Maspex
czytaj więcej....
Robert Wawro jest związany z Grupą Maspex już od 2000 r. Zarządzał m.in. oddziałem wadowickiego koncernu w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, a następnie po przejęciu przez Maspex spółki Agros Nova, pełnił w niej funkcję Dyrektora Generalnego. Wcześniej piastował stanowisko Dyrektora Finansowego na Europę Centralną. Obecnie jako Dyrektor Generalny Business Unit Food odpowiada za rozwój na rynku polskim m.in. takich marek, jak Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin.
Dominik Zacharewicz
Managing Partner
Loyalty Point
czytaj więcej....
Dominik Zacharewicz – Ekspert w obszarze strategii projektów CRM oraz audytu efektywności procesów marketingowych. Managing Partner w Loyalty Point. Absolwent wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, doktorant UW Wydział Zarządzania katedry Marketingu. Przez ponad 10 lat związany z największą polską grupą reklamową EURO RSCG / HAVAS, gdzie był odpowiedzialny za Dział Obsługi Klienta spółki specjalizującej się w obszarze CRM oraz budowę regionalnego HUB kompetencji CRM. Od roku 2014 buduje Loyalty Point – firmę specjalizującą się w CRM i marketingu relacyjnym. Odpowiedzialny za współtworzenie strategii i obsługę projektów CRM oraz audyty efektywności marketingowej dla min.: IKEA Polska, LG, MINI (grupa BMW), Intersport, Philip Morris, BPH TFI, MARS, L’oreal oraz wielu innych.
Tomasz Ziętek
CEO, Shelfwise
czytaj więcej....
Od 5 lat prowadzi firmę tworzącą rozwiązania wykorzystujące Sztuczną Inteligencję. Od 2017r. tworzy unikatową technologię rozpoznawania produktów na półkach sklepowych, umożliwiającą badanie półki w czasie rzeczywistym – Shelfwise. Absolwent Cranfield University.
Mateusz Zubkowicz
Business Unit Manager
IQS  
czytaj więcej....
Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniach marketingowych. Specjalizuje się w projektach dla centrów handlowych oraz sieci handlowych. Zrealizował setki międzynarodowych i lokalnych badań, w tym wiele projektów strategicznych.
Ville Voipio
Senior Manager, Business Development, Intelligent Packaging Flagship, STORA ENSO
czytaj więcej....
Ville Voipio has worked over 20 years in digitalization of businesses. During his career, he has authored two books and worked with several cutting edge global companies over the topic. According to Ville, real-time data is as we speak being integrated to products and packages, which revolutionizes supply chains, customer experiences and business models. Ville holds MSc from Helsinki School of Economics and is currently writing doctoral thesis on RFID based transformation.
Łukasz Juskowiak
Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu Duży Ben, Grupa Eurocash
czytaj więcej....
Łukasz Juskowiak zaczynał karierę na programie menadżerskim w Grupie Eurocash w 2012 roku. Następnie jako Brand Manager Faktorii Win zbudował innowacyjny koncept store-in-store. Po 4 latach Faktoria Win pomaga konsumentom odkrywać wino w prawie 5000 punktów sprzedaży w polskich sklepach oraz restauracjach. Łukasz obecnie rozwija koncept nowoczesnych sklepów alkoholowych, szerząc kulturę picia oraz sprzedaży alkoholu poprzez nowy koncept detaliczny Duży Ben. Lubi pracę pod ciśnieniem, zawodowy nurek od 4 roku życia :) Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, University of Applied Sciences w Finlandii oraz University of Lethbridge w Kanadzie.
Tadeusz Kościński
Podsekretarz Stanu
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
czytaj więcej....
Na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii został powołany 16 stycznia 2018 r. Przez całą karierę zawodową związany z sektorem bankowym. Od 1997 roku pełnił funkcję dyrektora w Banku Zachodnim WBK S.A. Wcześniej pracował w Polskim Banku Rozwoju S.A., Banku Przemysłowo-Handlowym, Banku Śląskim i Banku Pomorskim, a także w dwóch bankach w Londynie. Od 27 listopada 2015 r. do 15 stycznia 2018 r. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju. Absolwent Goldsmith’s University of London.

PROGRAM RAMOWY:

SALA GŁÓWNA

08:55 – 09:05 Oficjalne otwarcie Kongresu
09:05 – 09:20 Gospodarka i konsument w Polsce i CEE 2020 / Marek Rozkrut, Partner, Główny Ekonomista, EY
09:20 – 09:40 Przyszłość dzieje się teraz. Scenariusze dla sektora FMCG w Polsce i regionie / Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Zarządzający, The Nielsen Company
09:40 – 10:30 DEBATA: What’s next? Nowy konsument, nowa ekonomia, nowe wyzwania
  • transformacja cyfrowa i technologiczna wyzwaniem dla polskiej gospodarki i sektora FMCG
  • połączony konsument zmienia strategie rozwoju i sprzedaży firm handlowych
  • omnichannel, e-commerce, płatności bezgotówkowe – to nie kaprys, to konieczność
  • digital challenge! Big data i personalizacja kluczem do sukcesu w biznesie FMCG
  • wyzwania i trendy sektorowe na lata 2018-2020 – prognoza ekspertów
Martin Beháň, Dyrektor Zarządzający, Tesco Polska
Geraldine Huse, Prezes Zarządu P&G w Europie Centralnej
Tadeusz Kościński, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Dalius Misiunas, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Maxima Grupe
Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Zarządzający, The Nielsen Company
Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Żabka Polska

10:30 – 10:50 „Consumer shifts towards 2020". Jak zmieniają się konsumenci & ich ścieżka zakupowa w świecie telefonów komórkowych? Katarzyna Paliwoda, Head of Business Central & Eastern Europe, Facebook
10:50 – 11:05 Quality first! Rosnące oczekiwania jakościowe polskiego konsumenta wyzwaniem i szansą dla polskiej branży handlowej i rodzimych producentów / Maciej Łukowski, Członek Zarządu, Dyrektor Działu Zakupów, Jeronimo Martins Polska
11:05 – 11:25 Nowy handel - zwrot w globalnym handlu detalicznym w 2018 r. / Ville Voipio, Senior Manager, Business Development, Intelligent Packaging Flagship, STORA ENSO
11:25 – 12:20 DEBATA: Sytuacja na rynku pracy przyśpieszy transformację sektora FMCG w Polsce i regionie
  • rynek pracownika, rynek zmuszający firmy do szukania innowacyjnych rozwiązań
  • niskie bezrobocie wyzwaniem dla rozwoju i ekspansji firm handlowych
  • handel to ludzie – granice automatyzacji w sektorze FMCG
  • odpowiedzialność! Budowanie siły biznesu w oparciu o pracownika
Dariusz Kalinowski, Prezes Zarządu, Emperia Holding (sieć Stokrotka)
Marek Moczulski, Prezes Zarządu, Bakalland
Robert Niczyporuk, Partner, kancelaria Domański Zakrzewski Palinka
Jacek Owczarek, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, Grupa Eurocash
Hans Guenter Trockels, Dyrektor Zarządzający, Dan Cake Polonia
Ville Voipio, Senior Manager, Business development, Intelligent Packaging Flagship, STORA ENSO
Robert Wawro, Dyrektor Zarządzający, Grupa Maspex

PRZERWA KAWOWA / OBRADY JURY MARKET ROKU 2018 I DROGERIA ROKU 2018 / BUSINESS MIXER

SCENA INNOWACJI (SALA WYSTAWOWA)

12:35 – 12:45 Skąd się biorą innowacje? / Adam Gajewski, Dyrektor Centrum Badań i Rozwoju, Mondelez International
12:45 – 12:55 Z morza prosto do szefa kuchni / Wim Van Damme, Business Development Manager, Le Petit Pêcheur
12:55 – 13:05 Sztuczna inteligencja i rozpoznawanie obrazu - jak skutecznie zawalczyć o klienta ekspozycją na półce / Tomasz Ziętek, CEO, Shelfwise
SALA GŁÓWNA

STRATEGIE I BIZNES
(cz. 1)


SALA TEMATYCZNA 1

KONSUMENT I TRENDY
(cz. 1)


SALA TEMATYCZNA 2

CONNECTED RETAIL. TECHNOLOGIE I E-COMMERCE
(cz. 1)


13:20 – 14:00 DEBATA: Customer experience – nowy poziom konkurowania w handlu

  • nowe technologie i cyfryzacja szansą na zbliżenie się do konsumenta i poprawę doświadczeń zakupowych
  • budowanie przewag konkurencyjnych w handlu w obszarze obsługi klienta i relacje osobiste
  • retail upgrade. Handel inwestuje w jakość powierzchni handlowej
  • konsument na pierwszym miejscu. Poprawa doświadczeń buduje lojalność i zwiększa wartość koszyka

Piotr Kraśnicki, Dyrektor Sprzedaży, Członek Zarządu, Modern-Expo S.A., Sławomir Nitek Dyrektor Operacyjny, Netto Polska, Robert Noceń, Wiceprezes Zarządu, Carrefour Polska, Krzysztof Szponder, Wiceprezes Zarządu, Kaufland

14:00 – 14:20 Sklepy przyszłości już istnieją? Potrzeby konsumenta kształtują nowe koncepty handlowe / Anatolii Khodziuk, Prezes Zarządu, Modern-Expo S.A.

14:20 – 14:40 Reinvent retail. Nowe koncepty handlowe odpowiedzią na wyzwania rynku i nowe potrzeby konsumenta / Łukasz Juskowiak, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu Duży Ben, Grupa Eurocash

13:25 – 13:45 Konsument jest królem, ale co rządzi jego zachowaniami, potrzebami i wyborami? / Małgorzata Głos, Client Business Partner, Nielsen

13:45 – 14:05 Jedzenie - nowa religia millenialsów w Polsce i na świecie / Przemysław Franczak, Menedżer Działu Ultra Świeżej Żywność i Grupy Klientów HoReCa, Makro Cash and Carry Polska

14:05 – 14:25 Zakupy to FUN! Klient oczekuje, że wizyta w sklepie będzie dobrą zabawą / Marcin Rosati, Prezes Zarządu, MediaMarktSaturn Polska

14:25 – 14:40 Boom na kosmetyki naturalne. Trend czy nowa kategoria kosmetyczna? / Anna Luks, Marketing Manager, Eurus
13:25 – 13:45 Connected Consumer. Connected Retail. Przyszłość handlu w oczach Google / Rafal Kudriawcew, Industry Head, Google

13:45 – 14:00 P jak personalizacja. Oferty i programy lojalnościowe skrojone pod Kowalskiego / Dominik Zacharewicz, Marketing Partner, Loyalty Point

14:00 – 14:15 Strategie omnichanel. Sztuka dostosowania do nowych wymagań klientów na rynku handlu detalicznego i produktów szybkozbywalnych / Ville Voipio, Senior Manager, Business Development, Intelligent Packaging Flagship, STORA ENSO

14:15 – 14:35 MINI DEBATA: Sharing economy wkracza do handlu. Czy zmieni oblicze tego sektora? / Zbigniew Płuciennik, Prezes Zarządu, Szopi.pl, Magdalena Szulc, Dyrektor ds. Komunikacji, Uber Polska

LUNCH / BUSINESS MIXER

SALA GŁÓWNA

STRATEGIE I BIZNES
(cz. 2)


SALA TEMATYCZNA 1

KONSUMENT I TRENDY
(cz. 2)


SALA TEMATYCZNA 2

CONNECTED RETAIL. TECHNOLOGIE I E-COMMERCE
(cz. 2)


15:40 – 16:00 Carrefour 2022. Strategia transformacji żywieniowej odpowiedzią na wyzwania rynku i potrzeby konsumenta / Robert Noceń, Wiceprezes Zarządu, Carrefour Polska

16:00 – 16:20 Z perspektywy klienta. W jaki sposób doświadczenia klienta w miejscu sprzedaży utrwalają nawyki zakupowe? / Marcin Gieracz, Doradca Strategiczny, ASM Group SA, CEO, Rubikom Strategic Thinking

16:20 – 16:40 Tygodnie tematyczne i kuchnie świata w strategiach sieci handlowych / Krzysztof Palczewski, Prezes Zarządu, KK Polska

16:40 – 17:40 DEBATA: Nowe rozdanie w handlu. Zmiany w prawie wymuszają transformację branży

  • kto zyskał, a kto stracił na zakazie handlu w niedziele?
  • czy nowe prawo zmieni strukturę i funkcjonowanie sektora handlowego w Polsce?
  • nowe koncepty handlowe i marketingowe. Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?
  • e-commerce i nowe koncepty handlowe odpowiedzią na zakaz handlu w niedziele?
  • wpływ ustawy o przewadze kontraktowej na relacje sieci z dostawcami
  • czy kluczowe zmiany w prawie dotyczące handlu są już za nami?

Tomasz Kaczyński , Partner, kancelaria Domański Zakrzewski Palinka, Robert Krzak, Wiceprezes Zarządu, Piotr i Paweł, Jacek Palec, Prezes Zarządu, bdsklep.pl, Dorota Pokrop, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, EY, Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał, Krzysztof Zwierzycki, Head of Retail Chain Department, LOTOS Paliwa
15:45 – 16:00 Bio to dopiero początek! Nowe trendy wyznaczają kierunek rozwoju segmentu zdrowej żywności w Polsce i na świecie / Tomasz Krupski, Kierownik Kategorii Zdrowa Żywność, Merkury

16:00 - 16:15 Future Consumer. Now – osiem sił kształtujących zachowania przyszłego konsumenta / Marcin Walendowski, Senior Manager w Dziale Doradztwa Biznesowego, EY

16:15 – 16:35 Zakupy na szpilkach. Jak kobiety kupują w sklepach i w sieci? / Artur Czajka, Trade&Shopper Business Development Manager, IQS, Mateusz Zubkowicz, Business Unit Manager, IQS

16:35 – 17:40 DEBATA: Polska rodzina na zakupach. Rodziny w centrum zainteresowanie sieci handlowych i firm FMCG

  • zakupy pod znakiem Programu 500+?– struktura wydatków i koszyka zakupowego polskich rodzin
  • zmiany demograficzne i ewolucja modelu rodzin wyzwaniem dla handlu
  • polska rodzina na celowniku sieci handlowych – strategie promocyjne i marketingowe operatorów
  • kto wybiera, kto wrzuca do koszyka, kto płaci i czy dorosłymi naprawdę sterują dzieci?
  • fajne, rodzinne, inspirujące - zakupy jako sposób na nudę – jak, gdzie i w jaki sposób kupują polskie rodziny?
  • jeśli nie w niedzielę, to kiedy? – jak polityka państwa wpływa na zwyczaje zakupowe polskich rodzin

Małgorzata Cichecka, Sales Effectiveness Director, Nielsen, Małgorzata Cieloch, Zastępca Dyrektora w Biurze Prezesa, Rzecznik Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Adam Gajewski, Dyrektor Centrum Badań, Jakości i Rozwoju, Mondelez International, Janusz Kulesza, I Zastępca Prezesa Zarządu, PSS Społem Białystok, Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. Marketingu, Lewiatan Holding Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska
15:45 – 16:05 Sztuczna inteligencja a realny handel. Jak technologia odmieni oblicze retailu? / Sebastian Starzyński, Prezes Zarządu, ABR SESTA

16:05 - 16:20 GDSN. Cyfrowa rewolucja we współpracy z dostawcami - business case dostawców Carrefour Polska / Sebastian Kawecki, Dyrektor, Supply Chain, Carrefour Polska Krzysztof Muszyński, Ekspert ds. GDSN i Jakości Danych Podstawowych, GS1 Polska, Katarzyna Orlińska, Chief Digital Officer, Carrefour Polska

16:20 – 16:40 Nowe technologie w służbie e-commerce. Co skłania konsumentów do zakupów spożywczych online / Katarzyna Czuchaj-Łagód, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej

16:40 – 17:40 DEBATA: E-Bitwa Warszawska – stolica Polski, najbardziej konkurencyjny rynek handlu on-line. Perspektywy I kierunki rozwoju rynku

  • zmiany w polskim prawie otwierają nowe możliwości rozwoju e-commerce i e-grocery na krajowy rynku
  • Warszawa jako laboratorium dla polskiego sektora e-grocery – potencjał i bariery rozwoju
  • Jak władze miast mogą przyspieszyć i wesprzeć rozwój sektora e-commerce na swoim terenie
  • jak Polacy kupują w internecie i czego oczekują od sklepów online?
  • cena, jakość, bezpieczeństwo, zaufanie – czynniki kształtujące zwyczaje e-zakupowe
  • w jakim kierunku będą ewoluować będą e-sklepy z żywnością?

Grzegorz Bielecki, COO, Frisco.pl, Piotr Kondraciuk, Prezes Zarządu, Polski Koszyk, Grzegorz Kurdziel, Wiceprezes Zarządu, Poczta Polska, Paweł Michalak, Business Development Director, Engineering & Manufacturing MLEMEA, DHL Supply Chain Bożena Nawara-Borek, E-Commerce Director, Carrefour Polska, Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej,

PRZERWA KAWOWA / BUSINESS MIXER / LOTERIA WIZYTÓWKOWA

SCENA INNOWACJI (SALA WYSTAWOWA)

17:50 – 18:05 Kontigolive, czyli jak przenieść sklep stacjonarny do świata online / Anna Sikorska, Dyrektor ds. Digitalu, Kontigo
18:05 – 18:20 Pierwsza aplikacja mobilna dla franczyzowych sieci drogeryjnych – narzędzie sieci DP Drogerie Polskie dla wspólnych działań sprzedażowych producentów i handlu / Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, DP Drogerie Polskie

18:30 – 19:00 Loteria wizytówkowa

SALA GŁÓWNA

19.10 Gala ogłoszenia wyników konkursów MARKET ROKU 2018 i DROGERIA ROKU 2018